_Czerwiec 2011

P W Ś C P S N
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

_NEWSLETTER

_Wesprzyj Wyspę

_Program

18.06.2011-19.06.2011_warsztaty

Spółdzielnia Goldex Poldex


W sobotę 18 i niedzielę 19 czerwca zapraszamy na dwudniowe spotkanie ze Spółdzielnią Goldex Poldex. Jej członkowie relokują się z krakowskiego Podgórza do Gdańska, aby na terenie Stoczni stworzyć bazę Goldexu. Dokonają w tym celu zaimprowizowanej aranżacji kawałka niewykorzystywanej przestrzeni w pobliżu Instytutu Sztuki Wyspa oraz zaproponują kilka wydarzeń podobnych do tego, co zazwyczaj dzieje się w Goldexie (wykład i dyskusja, wspólne gotowanie, gra ekonomiczna, impreza, performans psa Pimpka). Baza GX będzie działać od godziny 14-tej w sobotę do 18-tej w niedzielę i przez cały ten czas będzie można w niej posiedzieć, porozmawiać wypić kawę lub piwo, zagryzając wyśmienitym podhalańskim oscypkiem, którego zapasy Goldex przywiezie ze sobą.

Na Alternativach zbudują przestrzenny ekwiwalent Spółdzielni Goldex Poldex i zrealizują mini festiwal - kilka akcji, które tworzą dość dokładną mapę zagadnień którymi się zajmują.
>>>
If I Can’t Dance I Don’t Want to Be a Part of Your Revolution
Warsztaty na Alternativach


Instytut Sztuki Wyspa
10 czerwca 2011

Rozmowy o sztuce, publiczność jako „tester”. Hito Steyerl, Emily Wardill, Wendelien van Oldenborgh, Sung Hwan Kim i Jeremiah Day będą mowić o swoich nowych pracach. Podzielą się swoimi pomysłami i pytaniami, jakby uczestniczyli w „otwartej probie”. Tworzenie obiektu lub sytuacji odniesienia w celu zaprezentowania w przestrzeni (lub jako element ruchomych instalacji). Obiekt/sytuacja ma sprowokować do komentarza, wyzwalając lub rzucając światło na „punkty oparcia” w procesie tworczym. Jako takie, powinny one pozwolić na rozważenie tego, co mogłoby być „następnym, konsekwentnym krokiem” w procesie tworzenia dzieła albo stanowiłoby „alternatywę”. Nie chcemy mowić o samym procesie, ale organizować spotkanie z publicznością, żeby przetestować pomysły i alternatywne scenariusze. Zamiast inscenizowania procesu (Power Point jest niedozwolony!), dążymy do sytuacji, w ktorej artyści zostają zaproszeni do „myślenia na głos”, sprawdzając reakcję publiczności na swoje pomysły – na linie proste i drogi okrężne.


>>>