_Program

23.03.2012-22.04.2012_wystawy

RE.ACT.FEMINISM #2


23 marca (piątek)
Godz. 18.00 / Instytutu Sztuki Wyspa

Wstęp wolny

Program otwarcia 23 marca:
18.00 - spotkanie z kuratorkami archiwum, Bettiną Knaup i Beatrice Ellen Stammer oraz kuratorkami odsłony gdańskiej, Anetą Szyłak i Aleksandrą Grzonkowską
19.00 - oficjalne otwarcie
22.00 - koncert w klubie Buffet

re.act.feminism #2 performatywne archiwum jest mobilnym projektem, który będzie prezentowany w sześciu krajach europejskich w latach 2011 - 2013. Pierwsza odsłona projektu została otwarta 7 października 2011 w Centro Cultural Montehermoso w Vitoria-Gasteiz, stolicy Kraju Basków w Hiszpanii.

Podstawą projektu jest jego ciągły rozwój, mobilność oraz stałe wzbogacanie zasobów archiwum, w skład którego wchodzą krytyczne prace z lat 60-tych, 70-tych i z początku lat 80-tych XX w., jak również te współczesne. Wybrane prace ok. 120 artystek i artystów, przede wszystkim skupiają się na tematyce feministycznej i queer. Badania prowadzone w ramach re.act.feminism #2 skoncentrowały się na sztuce z Europy, regionu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu oraz Stanów Zjednoczonych i wybranych krajów Ameryki Łacińskiej.


>>>
03.02.2012-11.03.2012_wystawy

Maryam Jafri - Sceny


Wernisaż:
Piątek 3 lutego 2012, 19.00, Instytut Sztuki Wyspa
Wystawa czynna do 11 marca 2012

Godziny otwarcia wystaw:
wtorek - niedziela, 12.00-18.00



Maryam Jafri to artystka poruszająca się w obszarach wideo, performans i fotografii. Jej prace, oparte o proces badawczy i interdyscyplinarne poszukiwania, wyróżnia język wizualny, lokujący się między filmem, teatrem a serią narracyjnych eksperymentów, oscylujących między dziełem opartym o scenariusz a dokumentem, fragmentem a całością. Dzieła Jafri często rozpoczynają się od czegoś, co wydaje się konkretne: czy to archiwum, czy spisanego tekstu, by następnie doprowadzić do rozbicia ustalonych form. Jak twierdzi Bridget Crone, w pracy "Inscenizowane archiwum" ("Staged Archive", 2008) Jafri odnosi się do Narodowych Archiwów Ghany by stworzyć film, kwestionujący relację między archiwum a wiedzą i "prawdą", inscenizuje za to archiwum poprzez serię tableaux, które odwołują się do takich wizualnych i narracyjnych kodów telewizji i kina jak np. dramat sądowy.

>>>