_Sierpień 2017

P W Ś C P S N
01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

_NEWSLETTER

_Wesprzyj Wyspę

<<<_POWRÓT


Pascal Gielen - fotografia za http://raddestrightnow.blogspot.com

Alternativa 2012 - Pascal Gielen


Pascal Gielen -
Biennale i scena artystyczna: postinstutucja w posfordiańskiej fabryce kreatywności

27 maja (niedziela)
14.00 Sala konferencyjna / budynek Instytutu Sztuki Wyspa.
Wstęp wolny


Obecnie przeżywamy boom na międzynarodowe biennale, ale coraz chętniej wykorzystuje się je jako czynnik służebny wobec rozwoju i marketingu miast i regionów. By to zrekompensować, często wprowadza się do ich programu zagadnienia polityczne. W swojej próbie analizy, Pascal Gielen stara się lepiej uchwycić cechy charakterystyczne dla artystycznych biennale jako instytucji post-muzealnej o postfordiańskich warunkach pracy. Analizuje on scenę artystyczną jako nowy typ fabryki, gdzie odbywa się produkcja, a "niezależny" kurator pełni rolę głównego bohatera.

Bio:

Pascal Gielen (1970) jest dyrektorem centrum badawczego Arts in Society przy Uniwersytecie Groningen, gdzie pracuje na stanowisku docenta w dziedzinie socjologii sztuki. Prowadzi też grupę badawczą, oraz wydaje serię książek ‘Arts in Society’ (Fontys College for the Arts, Tilburg). Gielen ma na swoim koncie kilka książek o sztuce współczesnej, dziedzictwie kulturowym i polityce kulturalnej. W 2009 Gielen opublikował razem z Paulem De Bruyne książkę pt. ‘Being an Artist in Post-Fordist Times’ (NAi) a także jego nową monografię ‘The Murmuring of the Artistic Multitude. Global Art, Memory and Post-Fordism’ (Valiz). W 2011 De Bruyne i Gielen opublikowali książkę ‘Community Art. The Politics of Trespassing’, a w lutym 2012 swoją nową pozycję pt. ‘Teaching Art in the Neoliberal Realm. Realism versus Cynicism’.



_Partnerzy